Utolsó kommentek:

a századik juh 2017.08.25. 17:20:12

Én a te írásaid és tanácsaid alapján járok el, és mindeddig tökéletesen bevált, habár az Aranyos vének zúgnak a falam alatt, de mindezidáig minden alkalommal nagyot koppantak. Rendkívül értékes írásgyűjteményed van, melynek tanácsai szerintem segítenek abban,hogy az ember fiával-lányával ne szórakozhasson mindenféle jöttment "bíró", meg "pap", meg önjelölt ítéletvégrehajtó. Nekem segített a higgadt átgondolásban, köszönet érte!

Megértem, hogy sokaknak nem tetszett, de szerintem ez a gyűjteményed sokaknak segítene, fontold meg, ha kérhetlek, hogy visszateszed.

Köszönöm.

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2017.04.16. 18:14:56

Kedves @jwavocat: !

Megértem a felindulásodat, főleg ha igazad van. de ha nem haragszol, én olyan ember vagyok, aki nem hisz el valamit csupán azért, mert le van írva. Nem hiszem, hogy különös az, ha valaki nem hisz el valami olyasmit, amiről semmit nem tud, valaki olyantól, akiről semmit nem tud. Mivel a posztjaidat nem olvastam, ezért semmilyen támpontom nincs a bizalomra irántad. Azt viszont tudom, hogy a posztban megemlített támadás ereje csak akkor lehet nagy, ha támadható, zsarolható vagy. Mivel nekem is vannak olyan posztjaim, amelyeknek a szereplői beazonosíthatóak, ezért átérzem, hogy milyen lehet erről írni. Ám én nem vagyok támadható, zsarolható, és ezért engem nem is támad senki.

szóval én fenntartom magamnak a jogot, hogy kétségbe vonjak valamit, ami kétségbe vonható, és tisztelettel megadom a lehetőséget neked, hogy igazold az állításaidat. Nem hiszem, hogy ebben van bármi, ami rosszindulatúnak tekinthető. És bár valóban hajlamos vagyok az okoskodásra, a fenti kommentem nem az volt. És nincs is mögötte rosszindulat.Csupán jogos kételkedés

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

2017.04.15. 14:41:37

@jwavocat:
Nekem volt szerencsém végigolvasni anno a posztjaidat, és szerintem egy hiánypótló anyagot tettél le az asztalra. Nem tudom, hogy hányan olvasták el, de biztos sokan. Érteni vélem a felháborodásodat, de most két kommentelő értetlenkedése miatt ne tedd újra közzé? Ha túl vagy a bentről jövő akción, és át is írtad az anyagot (nekem ez jön le), ne akadj fel ezen a szavakon. Persze nem akarok megmondóember, vagy Petrocelli lenni, de nekik nem volt bizonyára hasonló tapasztalatuk. Megjegyzem nekem sem, de eszem ágában nem lenne kételkedni a te tapasztalatodban. Szóval szeretném, ha még egyszer átgondolnád ezt, mert értékes az anyagod.

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

jwavocat 2017.04.10. 21:42:44

@nicku: Kedves Nicku!

Én ezt írtam: 'Ami a találkozón történt...' valamint 'alávaló és sunyi támadás célkeresztjébe kerültem. Nem ismerem ennek a feldolgozásának és a kezelésének a módját'

Sefa erre ezt: "Gondoltam megnézem a blogokat, és már semmit se találtam. Ez a támadás nekem fura. Miért támadtak meg, mivel? Ha nem baj, én kételkednék."

Aranyosi pedig: "Ugyan mi baj lenne!"

Ez nem értetlenség, hanem az a fajta mindent kétségbe vonó, okoskodó, fontoskodó szellem amitől elmenekültem a gyülekezetből. Csak tudom mit éltem meg vagy nem??????????

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2017.04.10. 07:38:03

@jwavocat: Szerintem csak nem értik milyen helyzetben vagy, ezért írták azt, amit. Pedig közzétehetnéd a posztokat, sokaknak tudnál vele segíteni.

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

jwavocat 2017.04.07. 06:24:13

@Csakegyember: Kedves Csakegyember! Tudod van valami, ami rohadt módon idegesített a gyülekezetben is és nehezen dolgozom fel amikor kint találkozom ezzel. Az, amikor azt vonják kétségbe amit megélek!
A posztokból azonosíthatóvá váltak emberek, vezető pozícióban lévők. Nem ujjongtak... Ezért kell az újratervezés.

Aztán itt a kommentek között a két hozzászólás. Aranyosi: "Ugyan mi baj lenne!" És Sefatias, akitől nem vártam volna: "Gondoltam megnézem a blogokat, és már semmit se találtam. Ez a támadás nekem fura. Miért támadtak meg, mivel? Ha nem baj, én kételkednék."
Ezek pont azok, amiket nem vártam volna! A gyülekezetben tűrtem, mert állítólag én léptem be. Ezt a stílust és ezt az arcátlanságot itt már nem kell tűrnöm!

Ezeken felháborodva nem tettem közzé az újraszerkesztett posztokat. Gondoltam majd segítenek sokaknak, kommentekben lesznek hasznos kiegészítések, azonban ilyen közegben nekem nincs semmi keresnivalóm.

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.12.21. 09:21:01

Én azt hittem a szervezet orrolt be .....mikor valaki az mondta, hogy le kellett venned a posztokat...Nem tudom mi lehet a háttérben, de érdekelne ...
Esetleg egy posztot közétenni...a történtek pl, állatvilágba való helyezése által, mert látom a használt szóhasználatból, hogy nagyon komolyan kikezdett a dolog..

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

Aranyosi 2016.11.02. 21:48:33

@sefatias: Szintén ez a véleményem. Ugyan mi baj lenne!

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.09.12. 21:24:37

Gondoltam megnézem a blogokat, és már semmit se találtam. Ez a támadás nekem fura. Miért támadtak meg, mivel? Ha nem baj, én kételkednék. Szerintem egy kicsit túl van spilázva. Mi baja lenne akárkinek a posztjaidból? Írtál neveket?

Bejegyzés: Mementónak meghagyom

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.09.12. 14:11:43

@jwavocat: A véneknek írott levél (2014-es) 14. bekezdésében ez áll: "Ha a vének tudomására jut, hogy egy Jehova Tanúja vagy egy gyülekezettel kapcsolatban álló személy egy állítólagos bűncselekmény részese vádlottként vagy áldozatként, akkor azonnal hívják fel a jogi osztályt. Néhány esetben a vének bírói bizottságot hoznak létre, hogy olyan helytelenséggel [!!!! - vagyis nem bűncselekményekkel - a betoldás tőlem] foglalkozzanak, mely a büntető jogot is megsérti (pl: gyilkosság, nemi erőszak, gyermekbántalmazás, csalás, lopás és testi sértés). Általában a véneknek nem kell késleltetniük a bírói bizottság tevékenységét, de emellett szigorúan bizalmasan kell kezelniük az ügyet, hogy elkerüljék a világi hatóságok, akik talán bűnügyi nyomozást folytatnak az ügyben, szükségtelenül belebonyolódjanak az eljárásba. Például még azt a tényt sem szabad megosztani másokkal, hogy bírói bizottság jött létre, ha ők nem jogosultak arra, hogy tudjanak róla....."

Nem hinném, hogy a világi hatóságokat nagyon érdekelné egy egyház belső rendszere, amit egyébként is törvény védi, hogy nem vizsgálhatnak ki amúgy sem. Nyomozást is csak akkor folytatnak egy ügyben, ha feljelentés történt, és gondolom nem az 'eljárásba akarnának belebonyolódni', hanem tanúkat hallgatnának ki, vagy egyéb nyomokat keresnének. Ha ennyire nem kívánatosnak tartják az ilyen jellegű kivizsgálásokat, akkor biztosan nem nézik azt a személyt sem jó szemmel, aki ezt elindíthatta (vagyis, aki ténylegesen megtette a feljelentést, illetve a hatóságokhoz fordult), mint ahogy az sem mondható el, hogy együttműködnének a hatóságokkal (a törvénnyel) a bűnügyek felderítésében, ha azok történetesen a gyülekezeten belül történnek meg, és abban valamelyik aktív tag érintett. Természetesen a jogilag támadhatatlanul megfogalmazott sorok nem említik meg, hogy nem szabad a hatóságokhoz fordulni, viszont az írottak értelme igazából ez. És a gyakorlat is ez, mert ha valaki valóban fordul a hatósághoz (vagy éppen áldozatként szakemberhez - ami mellesleg szintén le van írva a kiadványokban, hogy gond nélkül megteheti), akkor megnézheti magát - onnantól kezdve ellenség lesz.

Ugyanakkor viszont a Vének könyvében le van írva, hogy soha ne tanácsolják senkinek sem, hogy ne tegyen feljelentést vagy más hatóságnál bejelentést gyermekmegbecstelenítés ügyben. Ezzel inkább a vének háta van védve, mert ha egy hírnök a valóságban megteszi ezt (vagy áldozatként kér szaksegítséget), akkor nagy valószínűséggel nem fogja a gyülekezet támogatását élvezni attól kezdve. Elméletileg gyülekezeti eljárást nem von maga után (ahogy írja is a könyv), de ha már valaki kiesett a kiskosárból, már csak az alkalomra várnak, vagy egy kifogásra ahhoz, hogy megszabaduljanak a "problémától".

Igaz, a gyermekmolesztálásos esetekben egy tanú esetén is foglalkozhatnak az esettel, viszont olyan kérdésekkel, melyek szerintem elég könnyen kijátszhatóak, illetve csak "társulati" keretek közt értelmezhetőek (pl az egyik ilyen kérdés, ami a vádlottra vonatkozik, hogy milyen annak a szellemi állapota. Nos, ez tudjuk, hogy aszerint ítéltetik meg, hogy mennyire tevékeny a szolgálatban, milyen gyakran vesz részt az összejövetelen, amire egy lelki beteg ember tökéletesen alkalmas lehet, vagyis semmit nem árul el arról, hogy ő valóban elkövetője lehet egy ilyen bűncselekménynek, és a vád adott esetben nem alaptalan ellene. Ja és ezt olyan vének ítélik meg, akik maguk is ezzel a szemellenzővel rendelkezhetnek.) Szóval az egytanús eljárásokat nyugodtan el lehet felejteni. Tény és való, hogy nem kerül könnyű helyzetben az, akit szexuális jellegű támadás ér (vagy ilyen áldozatok egyikeként azonosítja magát később az életében - ja, mert az sem megy csak úgy, ahogy azt sokan elképzelik), ugyanis semelyik hatóság nem töri magát agyon, hogy ezzel a kérdéssel foglalkozzon (kivéve persze ha kikerülhetetlen bizonyítékok állnak rendelkezésre, melyek az esetek igen alacsony százalékában történnek meg), viszont ha egy ilyen személy még a gyülekezet tagja is ráadásul, az még extra terhet róhat rá (mintha maga a trauma nem lenne önmagában elég:)).

Lehet, persze, ahogy írod is, hogy az írásban adott utasításokkal nincsen baj, hiszen elég nehéz lehet jogilag fogást találni ezeken. A valós eljárások már neccesebbek, viszont azok meg az egyházi tv. védelmét élvezik. Én azonban nem gondolom, hogy ezekkel nincs baj. Szerintem, ha sok hírnök tudná, hogy mik vannak ezekben a könyvekben (melyekről elvileg nem tudhatnak, nem véletlenül), akkor biztosan csodálkoznának. És az is lehet, hogy ha egyes részeket a megkeresztelkedés előtt is a leendő tagok tudomására hoznának (akkor, amikor még nincsenek indoktrinálódva), akkor kevesebben tennék le voksukat a gyülekezeti tagság mellett.

Bejegyzés: Pár szóban a gyermekek elleni támadásokról

jwavocat 2016.09.12. 11:00:23

@t.csilla: értem amit írsz és mi sok ilyen dologban azonos véleményen is vagyunk. Adtam egy interjút Gabinak ezekről az esetekről, ahol részletesen elmondtam azt, hogy miért látom máshogy. Egyszer gondolom majd leközli, nem akarom siettetni.
Amíg ez nem történik meg, addig csak két dologgal mennék elébe. A vének érintettségének a módja, hat az ügyekben való eljárásukra. Azt pedig tudjuk mit jelent, akár gond nélkül másként járnak el, mint ami le van írva.
Nem készült Jehova Tanúin belül felmérés, de a társadalomra nézve igen és sok olyan adat van, ami a szigorú erkölcsöt hangoztató vallások nagyobb fokú kitettségét látszanak igazolni. Sajnos sok perverz ember, a szigorú vallásokban keresi a feloldozást, de szerintem mást találnak meg.
Ha a véneket és a perverz embereket illetően tévedek, akkor megkövetek mindenkit, de túl erősen hatnak rám a személyesen megélt nem éppen kellemes tapasztalataim.

Mindezek ellenére állítom azt, hogy a szervezet írásban kiadott utasításaival nincs baj. Vagyis a kiadott szövegek nem kérnek két szemtanút, nem várnak el szembesítést és nem tiltják a feljelentést.

Bejegyzés: Pár szóban a gyermekek elleni támadásokról

jwavocat 2016.09.12. 10:46:14

@Kiss Viola: Ha egy vallás nagyon akarja, akkor megtalálja a Máté 18. fejezetben a saját egyházfegyelmi rendszerének az igazolását.
A Máté 18: 15-18 Jehova Tanúinál is idézésre szokott kerülni ilyen értelemben.
Tudtommal minden keresztény vallásnál vagy egyházfegyelmi rendszer, nem egyben ugyanúgy a tagokkal szemben is bevetik, mint Jehova Tanúinál. Olyat is láttam adventistáknál, hogy ami Jehova Tanúinál a bírói, az ott a teljes gyülekezet előtt zajlott. Engem kiküldtek, mert nem voltam tag, de aki a gyülekezethez tartozott, az ott maradt.

Jehova Tanúi esetében azt gondolom, hogy nagyon ártalmas módon működik az egyházfegyelmi rendszer. Értem azt is mi lenne a célja, de nem tartom emberségesnek, sok okból. Tudnék írni rengeteget, biztosan te is, de csak arra utalok, hogy nem lehet normálisan kilépni. Ha az ember kilép, minden emberi kapcsolatot el kellene veszítsen. Ezt a kérdést mindig megkerüli a szervezet és Magyarországon a média is alájuk feküdt, mert ugyan felteszik a kérdést, de engedik a válasz megkerülését. Állítom, hogy amint lenne normális kilépésre lehetőség, sok minden változna.

Bejegyzés: A tényleges tárgyalás

jwavocat 2016.09.12. 10:31:43

@nicku: Pedofil az, aki a biológiailag éretlen gyerekek iránt vonzódik.
Hebefil a 11-14 év közöttiekhez vonzódik, akik valamennyire már elhagyták testileg a gyerekkort.
Efebofíl pedig a 14-18/19 közöttiekre vágyódik.

Bejegyzés: Pár szóban a gyermekek elleni támadásokról

Kiss Viola 2016.09.12. 04:16:47

Rővid leszek csak egy kérdésem lene ,a biblia tőb helyt irja hogy ne legyűnk itélkezők mások felet ,vagy a Máté 7 fejezet be is irja hogy ne itélj hogy ne légy elitéltetve ,van enek bibliai alapja ? hogy vének formálnak egy biroi bizotságot és itélkeznek , sőt előforul hogy az ártatlan huza a rővidebet mint a bűnős .Ők is ép olyan tőkéletlenek mint bárki más , A nagyob vallásoknál nem halotam hogy letvolna ijen eljárás mint a Jehova tanuinál , ( de lehet hogy nem tudok én rola ) . Ezt azért kérdem mert egy testvérnőt már kétszer is biroi bizodság elé rendelték , a vallatásaikal idegileg ugy kikésziteték szerencsétlent hogy őngyilkos akart leni szerencséjére a szomszédja észrevete és bevitete a korházba igy életbe marat .Igen sokszor fel teszem a kérdést magamnak hogy Jézus is tene vajon ?

Bejegyzés: A tényleges tárgyalás

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.09.11. 18:39:12

Úgy gondolom, hogy a "pedofilok paradicsoma" arra utal, hogy egy kedvező környezetet teremt azoknak az embereknek, akik gyermekekhez vonzódnak, illetve, akik szexuális kilengéseiket gyermekeken élik ki (ez nem feltétlenül pedofilizmus, csak a gyermekek védtelen és kiszolgáltatott célpontok, és büntetlenül lehet elkövetni ellenük sok mindent). Ebből a szempontból a szervezeti útmutatások valóban paradicsomot hozhatnak létre a perverzeknek, mely több szempontból tevődik össze. Kezdve a gyülekezeti tagok hatóságokkal kapcsolatos beállítódásával a a testvérek közötti bizalmaskodásig, az egymás otthonaiba való bejárásig, a gyermekekhez való szabad hozzáférhetőségéig. Nem beszélve a nők és lányok alárendelt szerepét támogató hitrendszerről. Aztán erre a jön a vének ravasz útmutatása, amit a valóságos esetekben adhatnak a testvéreknek arra vonatkozóan, hogy forduljanak-e hatóságokhoz/kívülállóhoz (akár segítő szakemberhez stb) vagy sem. Az azért elég könnyen előfordulhat, hogy egy ilyen esetben érintett család vagy egyén semmiféle támogatást nem kap a vénektől, akik mossák kezeiket, és úgy tehetnek, mintha az illető egyéni problémája lenne a dolog. Biztosan minden eset más, de azért ebben lehetnek hasonlóságok.
Vagyis az, hogy "pedofilok paradicsoma" nem feltétlenül kell, hogy arra vonatkozzon, hogy ott százalékában más arányok lehetnek (amely felmérést amúgy senki nem végzett, így adatok sem állnak rendelkezésre). Azért egy nyílt testvéri közösség és a kétes vezetés elég kedvező "paradicsomi" körülményt biztosíthat a szexuális jellegű visszaéléseknek (is), melynek részét képezheti a gyermekek ellen történő visszaélések is. Ha innen nézzük, akkor bizony nem hamis vád az, hogy a JT-k ebben bizony mégis csak egy vallásos védelmet nyújtanak a pedofiloknak az áldozatok kárára.

Bejegyzés: Pár szóban a gyermekek elleni támadásokról

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.09.10. 15:53:49

@jwavocat: Nagyon szívesen az ajánlót! :)
Egyetértek veled mindenban, amiket leírtál. Mondjuk az 50 százalékot én is sokallom.
Efebofil, hebefil? Utána néztem ezeknek a szavaknak, semmit nem találtam róluk. Megírnád a jelentésüket? Mivel így nem tudom, hogy hebefil volt-e a "kedves testvér". :) Azóta is voltak szexuális kilengései, amiről a vének nem tudnak, viszont a gyüliben elég sokan.

Bejegyzés: Pár szóban a gyermekek elleni támadásokról

jwavocat 2016.09.10. 15:36:10

@nicku: Először is köszönöm a kedves ajánlást, amit tőled kaptam!!!!!! :-)

Nagyon sok múlik azon kik a vének. Ha a vének között egy pedo kezeli az ügyet, előre lefogadom mit mond a szülőknek. Azt, amit ide leírtál. A véneknek írt utasítások viszont azt mondják, a szülők döntése tesznek-e feljelentést és ezért nem érheti őket hátrány.
A kiadványok szövegeinek az értelmezésébe sajnos belefér az is, amit ide leírtál, de az eléggé félremagyarázás és szerintem ilyen félremagyarázást csak tudatosan követhet el egy vén. Ha összeszednénk kik adnak ilyen tanácsot ezekben az ügyekben, közelebb jutnánk ahhoz, kik a pedo vének.

Saját véleményem szerint sokkal több a pedofil, mint a becsült 5 százalék. A szigorú erkölcsöt hirdető vallásokon belül még többen is lehetnek a társadalmon belüli arányaikhoz képest, mert ideális vadászterület.
Arányt nem tudok becsülni, de van ebben a témában még egy kártya a kezemben.

A pedo ügyekben több kategória van. A klasszikus pedofil a biológiailag éretlen test után vonzódik. Az efebofil és a hebefil kategóriákkal keverik. Valószínűleg az a 24 éves hebefil volt. Ha a pedo, efebofil és hebefil kategóriákat összevonom, akkor mind a társadalomban, mind a szigorú vallásokban 50 százalék feletti arányról lehet beszélni. Ez tényleg riasztóan sok.

Bejegyzés: Pár szóban a gyermekek elleni támadásokról

jwavocat 2016.09.10. 15:21:54

@Talinda: Azért, mert valaki nem jár rendszeresen gyülekezetbe, nem lehet bíróit szervezni ellene. Ha kimondja, hogy nem ismeri el a szervezetet úgy, miképpen a kiadványok szövegei szeretnék, azért már elindulhat a bírói. Egy ilyen okból indított bíróit nem akaszt meg az, ha csak néha-néha megy el összejövetelre.
Nem a kiközösítés a lényeg, hanem a kétvénes vizsgálat végeredménye. A kétvénes dönti el, hogy történt-e olyan, amire összehívható a bírói. Ha igen, akkor lesz bírói, ha nem történt, nem lesz. A bíróinak két vége lehet, függetlenül a bűn jellegétől. Kiközösítés vagy feddés, mely a megbánás megállapításán múlik.
A kétvénesben kell megoldani az ügyeket, a bíróin már késő. Bíróin csak megbánás lehet a megoldás, amennyiben valaki bent akar maradni.

Bejegyzés: A bírói felállítása előtti vizsgálat

Talinda 2016.09.10. 14:35:36

Csak most olvasom a blogot, már későn azt hiszem. Azt szeretném megkérdezni, hogy az a tény, hogy valaki nem jár a gyülekezetbe, de az emlékünnepre elmegy, és esetleg a körzetszolga látogatásaira, adhat e okot a kiközösítésre. Az illető Jehova tanújának tekinti magát, de nem fogadja el a szervezet mindenhatóságát, emiatt nem jár gyülekezetbe.

Bejegyzés: A bírói felállítása előtti vizsgálat

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.09.10. 12:21:37

Kicsit vitatkoznék veled.
Írod, hogy a vének olyan tanácsot kaptak levélben, hogy ha a szülő feljelentést akarna tenni, akkor nem mondhatják neki, hogy ne tegye. A gyakorlatban azonban ez úgy szokott zajlani, hogy a vének elmondják, hogy tehet feljelentést, viszont megemlítik neki, ha ezt megteszi, azzal szégyent hoz a gyülekezetre, jehovára, inkább várja meg még az ügyet Jehova feltárja, és gyülekezeten belül meg fog oldódni a dolog, nem kellene, hogy a népek a szájukra vegyék Jehova Tanúit ezmiatt.
A másik dolog, hogy azt mondod, szerinted nem állja az állítás, hogy Jehova Tanúi a pedofil emberek paradicsoma lenne. Saját fülemmel hallottam egy 24 éves fiatalember kijelentését, amint egy 12 éves kislány ment összejövetel alatt ki a mosdóba:
- De megnézted- mondtam neki.
-Csak elképzeltem magam előtt meztelenül.- válaszolta.
Majd leestem a székről.
Úgy gondolom, hogy sok ilyen ember van a gyülekezetekben. Nem kell, hogy vén legyen az illető, de a rengeteg szexuális dolog tiltása hozza ezt ki belőlük, mert nem tudják kiélni magukat. Bocsánat a kifejezésért, de nem tudtam másképpen leírni. Aki pedig teheti kihasználja az adandó alkalmakat, pláne ha még tudja is, milyen nehezen bizonyítható rá a dolog.

Bejegyzés: Pár szóban a gyermekek elleni támadásokról
süti beállítások módosítása